Сајт за наставнике биологије


Јуче је завршен и овај ниво такмичења и сада већ имамо резултате и утиске. Но, пре свега да похвалимо све учеснике, ђаке и њихове менторе што су заиста много радили како би учествовали на овој активности.

Корисни материјали

Најпре овогодишњи тестови:

Реч наставника

Оно што сам и на терену чуо и што су написали наставници у вајбер групама и ФБ-у је сумирала једна колегиница: „Тестови потпуно прате оно што смо и радили на часовима. Питања јасна, прецизна, без непотребног збуњивања ученика.“ Такође су поједини наставници окарактерисали питања као оптимална (ни претешка, ни прелака).

Међутим, не мали број наставника није задовољан бодовањем посебно у осмом, али и у појединим питањима у петом и шестом разреду. Рецимо, бодовање за 14. задатак у осмом је превише ригорозно и до сада нисмо имали такав систем. У петом у задатку број 9. (и у шестом исти тип задатка је 14) требало је да се у свако поље упише плус или минус и неки ученици су изоставили минусе, ваљда их подразумевајући, али су тако остали без бодова којих у овим задацима има подоста. Можда да се другачије вреднују овакви задаци. Према мишљењу тих наставника добија се осећај да је овде превагнула тежња аутора да се некако стигне до максималних 100, без промишљања о критеријумима. Ипак, треба напоменути да су се неки наставници изјаснили да је бодовање било коректно.

Уочена је и једна грешка у задатку број 14. у шестом. Лајмску болест не преноси инсект, већ крпељ, али то се може решити изменом кључа.

Колико сам сазнао од ђака, мишљења су подељена, па су се неки изјаснили да је општински тест био тежи од овог, али има и супротних мишљења. Оно што смо моје колеге и ја приметили у школи у којој смо били је да су ђаци масовно завршавали тест већ након двадесетак минута, што опет говори да све то за њих није било претешко.

Мишљење једне колегинице је да тестове треба да праве школски надзорници и аутори новог програма и то према програму, а не по уџбеницима, како неки издавачи не би били фаворизовани. Још треба додати да је мишљење неких колега да је граница за даљи пласман прилично ниска, колико је граница за освојену диплому прилично висока. Можда је решење да буде управо супротно, за шта се наставници све време залажу.

Са часова

Наставници се залажу и за квалитетну наставу биологије и то и остварују, што се види по маштовитим радовима ђака. Ђаци Љиљане Абу Самре су се бавили моделима ћелија и њихових делова. Школски пројекат однос површине и запремине радили су ученици Тамаре Микић, а пано о превенцији сиде урадио је ђак Гордане Владић.

Из штампе

Да је пано о превенцији сиде потребнији него икад говори и следећа новија вест.

Данас: У Србији оборен рекорд по броју ХИВ позитивних (2.5.2022)

Морамо да приметимо за крај да превенција од сиде није вакцина, већ кондом, тако да је нејасно шта је изговор овог пута да се здравље сачува? Будите одговорни и безбедни, а ми се читамо следеже недеље.

Оставите одговор

Попуните детаље испод или притисните на иконицу да бисте се пријавили:

WordPress.com лого

Коментаришет користећи свој WordPress.com налог. Одјавите се /  Промени )

Слика на Твитеру

Коментаришет користећи свој Twitter налог. Одјавите се /  Промени )

Фејсбукова фотографија

Коментаришет користећи свој Facebook налог. Одјавите се /  Промени )

Повезивање са %s

Облак ознака

%d bloggers like this: