Сајт за наставнике биологије

О блогу

Нешто пред крај 2011. Марина Дрндарски, наставница биологије у ОШ „Дринка Павловић“ у Београду и тадашњи и дугогодишњи председник Стручног актива наставника биологије Београда, дошла је на идеју да постоји овај блог и осмислила је и рубрике (категорије) које се нису мењале од тада. Дејан Бошковић (Методичар), наставник из ОШ „Иво Андрић“ у Београду, ову идеју је реализовао. Од тада Биолошки блог је имао много сарадника из разних градова, али је вечити уредник био Дејан.

Био-блог је направљен са циљем да буде права помоћ и подршка наставницима биологије у Србији, без обзира на године искуства. Овде ћете моћи да нађете све оно што је важно за наставу биологије; информације о новим биолошким и методичким књигама, занимљиве линкове, извештаје са актива биолога Београда и других градова, податке о знаменитим личностима и датумима, информације о организацијама са којима бисмо могли да сарађујемо, занимљиве часове, дечје радове, утиске са семинара, интервјуе са људима који помажу наставу или су у настави, описе пројеката, информације о такмичењима, задатке, софтвере, као и многе друге занимљиве, али и те како потребне ствари.

Видан је труд да Биолошки блог буде увек актуелан и што је могуће редовнији. Уколико желите да будете у току, са десне стране испод поднаслова „Пратите блог преко е-поште“, постоји дугме „прати“ на које можете кликнути и добијати обавештења о новим чланцима путем жељеног мејла.

Такође, ово је начин да се умрежимо, повежемо све наше знање и искуства у настави, прикажемо радове, добијемо нове идеје и унапредимо наставу заједничким снагама. Биолошки блог је отворен за ваше сугестије, идеје, критике, похвале, „лајкове“, питања, одговоре, али и ваше текстове и све оно што ће допринети да разменимо добре информације. Срећан нам рад. 🙂

Овај приказ слајдова захтева јаваскрипт.

Коментари на: "О блогу" (62)

  1. Веома примамљив начин писања, сваки чланак има у себи неколико малих причица и може се наћи за свакога понешто.
    Пријатног је изгледа и оно што ми се додатно свиђа, написан је ћирилицом.
    Дефинитивно блог на који се треба „претплатити“. 🙂

  2. Свака част, одличан је блог!

  3. http://www.skolskidnevnik.net/2011/02/21-znak-da-ste-nastavnik-za-21-vek/
    Moze biti zanimljivo za procitati i po nesto i primeniti! Pozdrav!!!

    • Хвала на корисном линку, а ми узимамо слободу да га тумачимо и као комплимент нама упућен! 😀

  4. Naravno, sve pohvale na vas racun!!!

  5. anaberbakov-anee рече:

    Odlična ideja, imate moju podršku. Bravo!

  6. Pozdrav od kolega iz komšiluka…
    Nisam mogao a da ne pohvalim blog, odličan dizajn, odlične teme, samo naprijed…
    Pokušao sam nešto slično napraviti, ali nisam uspio održavati….Vama želim sve najbolje i puno uspjeha u radu…Ako se ukaže prilika možda se otstvari i neki vid saradnje….

  7. elizabeta nikolovska рече:

    pozdrav do kolegite ,navistina e odlicen blog-ov

  8. Dragi metodicaru, imam pitanje za tebe.Dlake razlicitih zivotinja se znacajno mogu razlikovati u njihovoj strukturi. Koje su to razlike i kako ih mozemo objasniti? Da li mozete da mi odgovorite i preporucite sajt na kome bih mogao da nadjem literaturu (moze i na engleskom jeziku)
    Unapred vam hvala!!!
    P.S. Blog ti je super 🙂 😉

    • Најпре хвала, а потом хвала и у име ауторског тима, јер ово није само мој блог. Само мој блог је „Божанствена биологија“. 🙂

      Што се питања тиче, иако сам знао да је одговор потврдан (разликују се, упркос неким општим карактеристикама које важе за све), нисам баш много знао о томе, јер се том темом никада нисам бавио (један биолог не може да зна све из једне мега-науке као што је ова 🙂 ). Зато сам истраживао и нашао идеалан сајт:

      Click to access methods_analysis_identifying_species_origin_fur_en.pdf

      Поздрав!

  9. Hvala vam puno 🙂

  10. Postovani,
    Da li bih mogao da dobijem sifru od testova za skolsko takmicenje?
    Unapred hvala.

  11. Mima, Laki i mama рече:

    Da li možete da objavite test sa školskog takmičenja za peti razred 2015. godine? Ako ne javno, da li možemo da dobijemo šifru? Želimo da vidimo rešenja. Hvala!

  12. Malo o takmicenju,
    Da li ste videli koja je granica za prolaz ucenika na dalje plasmene takmicenja 91%. sta mislite da li su visoki kriterijumi? Moje misljenje da jesu. Iskustva iz prethodnih godina , ucenici su jedva dostizali takav vid znanja na testu. Zasto? zato sto su testovi teski i nekada nisu prilagodjeni uzrastu ucenika. Clanovi srpsko bioloskog drustva, kao da ne znaju za standarde a verujem da nikada niu ni usli a kamoli saradjivali sa ucenicima , osnovnih i srednjih skola.
    Kao drugo, poredjenjem sa ostalim predmetima, nivo znanja za prolaz je nizi u odnosu na biologiju.
    Kao da nekog podastavaju ili odvracaju od biologije.
    Kao trece , takmicenje biologije se poklapa sa jos jednim predmetom sto je nedopustivo.
    Molim kolege da reaguju, u cilju promene datuma kao i za nizi nivo znanaj 85 % za prolaz kao sto je ranije bilo. Adresu imate na Srpsko bioloskom drustvu.
    Srdacno rade.

    • Раде, ми са Биолошког блога можемо да контактирамо СБД, али је много боље да то учини легитимно тело, а то је Стручни актив наставника биологије сваког града који такав актив има. Ми смо само оперативци, тако да ћемо све ове сугестије (чули смо их још са неких страна) пренети где треба. Хвала на коментару.

  13. Pozdrav i postovanje,
    Neizmereno hvala na odgovoru. Naravno da sam reagovao. Ali vas zaista molim da prosirite vest na druge kolege i da reaguju. Samo teraju decu od biologije. Mi biolozi postajemo meta podastavanja jer su deca neuspesna, ne zato sto mi ne radimo sa decom ili deca nedovoljno uce vec sto su kriterijumi visoki. To pricam iz iskustva.
    Ocekujem proene, hvala.

  14. postovani,
    da li ste kontaktirali gradski aktiv, po pitanju moje primedbe na datum takmicenja osnovnih skola i poklapanjem sa takmicenjemiz istorijei broju bodova za prolaz?
    ako je moguce da dobijem bilo kakav kontakt.
    hvala.

  15. Postovanje,
    Vec sam ih kontaktirao u dva navrata sa sugestijama, ali bez odgovora. Elementarna kultura nalaze da se na pitanje dobije bilo kakav odgovor.
    Srdacno Rade.

    • Верујем да ће одговорити. До сада је председништво СБД заиста излазило у сусрет наставницима што се информација тиче.

  16. Nazalost nikakvog odgovora nema. Ne pokazuju ni elementarnu kulturu. Ako budem istrajao pisacu ministarstvu, no koga vise briaga za uspeh dece.
    Svako dobro.

    • Жао ми је што то чујем. Уколико ми нешто будемо сазнали, јављамо. Поздрав.

      • Da li mogu dobiti mejl beogradskog aktiva? Obratio sam se organizatoru, koji zadrzava cvrst stav. mada mislim da nije realno.

      • Раде, београдски актив нема мејл. Постоји председник актива, Албина Холод, али она се не би усагласила да јавно објављујем њен мејл. Све што могу је да јој проследим Вашу поруку.

  17. Bio bih Vam zahvalan. posto vodim neumorne prepiske, vidim da su decana poslednjem mestu.
    svako dobro.

  18. Nakon takmicenja,
    Nazalost takmicenje je proslo lose. Nadam se da cete drugi put imati vise sluha i da ce se vise ljudi ukljuciti i solidarisati za pomake. Velika zahvalnost prof . Slavkovicu na savetima.
    Pozdrav za sve biologe.

    • Раде, ми имамо слуха, али морате да схватите да ово не зависи од нас. Ми смо само наставници.

  19. Prepustate se slucaju, ko ce promeniti nego mi nastavnici. Pogledajte moje neumorne prepiske, da se niko od nastavnika nije oglasio, osim vas i vasih odgovora.
    Nadam se da ce se probuditi svest kod ostalih, da mi pojedinci necemo ici sami u borbu sa vetrenjacama.
    Svako dobro.

    • Раде, потпуно сам сагласан и мислим да најновији чланак говори у прилог томе.

  20. srđan рече:

    Najzad ste se obrukali propisno Gospodo,Vi koji ste organizovali ovo opštinsko takmičenje iz biologije 2016. godine, a naročito Vi koji ste „stručno“ sastavili ove testove.
    Prvo.Mi nismo kriminalci pa da nam šaljete testove dva sata pre početka takmičenja.Ako nemate poverenja u nas nemojte više da nas angažujete da sprovodimo takmičenje.Pošaljite Vašu „elitu“ da to uradi (mislim na „autore „testova).
    Drugo.Uspeliste da kod učenika i njihovih roditelja izazovete odbojnost prema takmičenju iz biologije, jer su videli da i pored marljivog rada i učenika i nas nastavnika to ne vredi.
    Treće.Ne dolazi u obzir bilo kakvo pomeranje praga za prolaz jer je to besmislica i ponovno vređanje za sve nas.Samo treba ponoviti takmičenje ali nikako u Vašoj režiji.
    Četvrto.Objavite imena autora testova,Voleli bi smo da saznamo od koga treba da naučimo ovo vrhunsko poznavanje biologije, jer smo se mi tako skupili bez veze bez ikakvih diploma, znanja i iskustva.Takođe taksativno navedite za svako pitanje iz kog je udžbenika i na kojoj strani se nalazi da bi uputili učenike u tajne biologije.Jer ako veliki broj nastavnika u Srbiji nije zadovoljan testom moramo da saznamo kako da podučavamo učenike ubuduće,
    Peto.Cilj mog komentara nije da bilo koga kritikujem bez razloga.Svi ovi komentari na blogu treba da jednom za svagda pomognu da se ubuduće ne dešavaju ovakve stvari.Da smo tu zbog učenika a ne zbog samodokazivanja ili forsiranja nekih udžbenika.
    U svoje ime i ime mnogih kolega mislim da bi bilo pošteno da se ponovi opštinsko takmičenje sa testovima koij su primereni učenicima i sa pitanjima iz udžbenika koji su najzastupljeniji u Srbiji i koji su aktuelni.
    Srđan Arsić, nastavnik biologije iz Vranja

    • Надам се да ће одговорни ово писмо, као и сва остала прочитати и да ће адекватно реаговати.

    • Svaka cast Srdjane. Delimo isto misljenje. Svoj fond reci sam potrosio na prepiske na ovom sajtu, videli ste odgovore. Od Bioloskog drustva nisam dobio nikakav odgovor osim od Prof Jelene Stanisavljevic da je je prihvatljiv prag od 91 boda. Nisu uspele sugestije da se vrati prag od 85 bodova. Tada nisam ni slutio o tezini testa i da ce ga na ovavak nacin pisati.
      Slazem se sa Vasim primedbama. Voleo bih da znam autotre testa i da strucna komisija proceni da li su isti ikada radili sa decom uzrasta osnovne skole ili se bavili sakupljanjem podataka i pisanjem pravilnika , prirucnika….bez dana prakse sa decom.
      Hvala , zelim uspeh u izmenama i da deca dalje vole biologiju.

  21. nada s рече:

    Sta sa decom koja su imala 91 i vise bodova na opstinskom takmicenju?

    • Ништа не знам, Надо. Знам само да је председница градског Актива упутила званично писмо са тим питањем СБД-у и чекамо одговор.

  22. Dobro vece.Da li mi mozete reci kada cete izbaciti skolsko takmicenje 2018 na sajt?

  23. Postovani, ja sam profesor biologije, ali ne mogu da se ulogujem. Pitam Vas kako da dobijem lozinku da bi se ulogovala i pogledala ono sto me interesuje? Hvala, Mirjana Georgijev

    • Лозинка је на Фејсбук групи „Наставници биологије“, али свакако ће овај пост постати јаван сутра, прекосутра, па ћете видети тестове и без лозинке.

  24. Postovani,
    interesuje me da li ce ove godine biti organizovano takmicenje iz biologije za 5. razred?
    Unapred hvala.

    • Поштовани Раде, ја ту информацију немам, али следећи чланак ће бити посвећен тој теми, па ће ту бити неких информација.

  25. Po misljenu mojih kolega takmicenje iz biologije treba ukinuti.
    Sramota da nisu omogucili ucenicima 6. razreda da izadju na takmicenje a ucenici su se spremali.

    • Раде, можда је боље да је овај коментар ишао уз одговарајући чланак. У сваком случају, хвала на коментару.

  26. Да ли се ове године организује такмичење за пети и шести разред?

  27. Dejane, svaka Vam cast! Beskrajno hvala za sve sto cinite i za decu i za nas prosvetare. Od srca Vam zelim dobro zdravlje, vama i svima oko Vas….

  28. Poštovani gospodine Bošković, rado pratimo vaša predavanja uz dete koje je 5. razred. Sve pohvale, časovi su vam konkretni, zanimljivi i interaktivni. Srdačan pozdrav uz citat našeg sina: „On mi je omiljeni profesor sa tv-a!“ 🙂

  29. Miloš Nikić рече:

    Poštovani nastavniče,
    Gledajući Vas na RTS-u 3 javila su mi se sva sećanja, uspesi i zanimljivi lepi trenuci koje sam prošao sa vama u svojim školskim danima. Možda je moj život otišao daleko od nauke i biologije ali je ljubav prema istoj ostala i nema teme vezane za biologiju koje mi ne zapadnu za oko. Ovom prilikom sam hteo da Vam se zahvalim, za sve naučne radove, projekte, dostignuća i definitivno jedne od najlepših dana provedenih u istraživačkoj stanici „Petnica“, za koju ne bih znao bez Vas.
    Takođe, samo tako nastavite, rađate kod dece ljubav prema nauci i prilazite istoj na totalno drugačiji način. Šta da Vam kažem kada sam u srednjoj školi imao lošu ocenu iz biologije iz inata što biologija nije bubanje.
    Molim Vas da pozdravite sve kolege iz škole i da se samo nadam da će ista ekipa biti tu kada moje buduće dete bude bilo deo naše škole.
    Srdačan pozdrav,
    Nikić Miloš.
    P. S. 8-3, Carevi!!!

    • Хвала, Милоше. за једног наставника нема веће похвале него када то учини бивши ђак. 🙂

  30. danijelal рече:

    Поштоване колеге, да ли постоји негде нови план за 4. разред гимназије општег типа?

  31. Поштовани,

    Последњих недеља смо сведоци одлуке по којој ће од наредне школске године у старијим разредима бити заступљена комбинована предметна настава, што звучи, морамо признати, апстрактно и тешко оствариво у смислу ефикасне едукације.

    Нусефекат тога је и драстично смањење фонда часова многих колега, што ће довести до огромног броја колега на бироу и још већег броја са непуном нормом.

    Највећи удар ће бити на сеоске школе, где је популација деце у константном паду из године у годину, много приметнијем него у урбаним школама. Говоримо из практичног искуства, јер радимо у сеоским и градским школама.

    Сведоци смо да и поједини предмети, како би ублажили ефекат смањења часова спајањем разреда, увелико покрећу иницијативе надпредмета, не би ли повећали недељни фонд часова. Подржавамо колеге у таквим иницијативама, али уједно у томе и видимо наш начин борбе за ефикаснију наставу биологије.

    Не желимо да улазимо у дискусију приоритетности наставних предмета, јер сматрамо да сваки предмет је подједнако важан за образовање становништва. Из угла нашег предмета, ефикасно савладана биологија ставља ученика на ноге да сутра има одличне основе за рад у медицини, стоматологији, ветерини, шумарству, агропољопривреди, сточарству, биохемији, генетском инжењерингу и још многим гранама науке и привреде.

    Из наведеног, сходно наилазећој ситуацији, сматрамо да повећање недељног фонда биологије за 1 час може биологију учинити још ефикаснијом у настави и постизању исхода.

    Борба за опстанак је синтагма коју природне науке, првенствено биологија, препознају одлично.

    Желимо равноправност биологије са другим наставним предметима.

    наставници биологије

Оставите одговор

Попуните детаље испод или притисните на иконицу да бисте се пријавили:

WordPress.com лого

Коментаришете користећи свој WordPress.com налог. Одјави се /  Промени )

Фејсбукова фотографија

Коментаришете користећи свој Facebook налог. Одјави се /  Промени )

Повезивање са %s

Облак ознака

%d bloggers like this: