Сајт за наставнике биологије


_10204224736331088_517144931622563290_nУ данашњем чланку уводну реч дајемо министру:

Зелена учионица: Вербић: Послодавцима нису важне дипломе (26.6.2015)

Иако и сам просветни врх каже да ниси важне, стичу се више него икад. Рецимо, Вукове дипломе:

Телеграф: У овом српском граду живи највише генијалаца: У гимназијама имају чак 60 одсто одликаша! (22.6.2015)

Ни основци не заостају. Поводом текста из „Новости“…

Вечерње новости: Мала матура: Лак тест или преписивање? (26.6.2015)

…направили смо анкету за вас:

Следе проценти, али не од ове анкете (тек треба да је попуните 🙂 ), већ којима се шпекулише у јавности апропо наших плата.

Зелена учионица: Повећање плата просветним радницима 4 или 5 %? (26.5.2015)

Када год се помене ова тема, нешто нам ❤ прескочи. Зато ми нећемо прескакати и настављамо да преводимо, али и допуњавамо (на наш, Биоблоговски начин) текст од јуче, а у вези са начинима како може да се започне час. Стигли смо до:

8. Ученици треба да заврше започету реченицу.

Реч или речи које треба допунити не морају да буду стриктно подразумевајуће, већ ученици могу да доврше реченицу и својим речима. Оно што би свакако морало је да то што пишу буде – писмено. 🙂 Пошто и ми увек радимо на том делу стручног усавршавања, ево једног занимљивог текста:

Блог – Како Јеца каже: О захваљујем и захваљујем се (15.5.2012)

_10201987615512194_859886440_nНекако увек очекујемо да нам кућни љубимци буду захвални када им дајемо храну. Да ли је то баш тако, одговара следећи текст:

Животиње.рс: Откривамо: Како храна утиче на расположење и понашање вашег љубимца? (28.8.2014)

9. Списак омиљених и неомиљених ствари.

_mjuhuc7EBQ1qzfsnio1_500
Кликом на слику добићете пазл. Методичар га је сложио за 22 минута. Можете ли боље? 🙂

Ученици треба да нацртају једноставну табелу (2х2) и у једну колону уписују ствари које воле, а у другу оне које не. Ви треба да им издиктирате, рецимо, списак намирница. Након тога, додајемо ми, било би згодно приказати им пирамиду здраве исхране како би видели да ли су њихове прехрамбене навике добре. Да ли се Французи хране здраво? Појма немамо, али вам свеједно дајемо рецепт за једно јело које је (по називу судећи) њихово:

Вечерње новости: Француска мућкалица (24.6.2015)

10. Задајте им неми стрип.

_mnc6a7ZCMd1spejp3o1_100Можете им дати слике људи (али за биологију и животиња и других живих бића) са облачићима (као у стрипу) које треба да попуне. Стрип са којим аутор овог блога може да се похвали није баш ауторски, али је преведен и адаптиран на српски језик:

Блог – Из пера једног наставника: Шта наставници праве? (31.5.2015)

11. Попуњавање табеле.

bodybuildingУченици добијају табелу са колонама које су намењене поређењу одговора својих са одговорима друга из клупе, а на разне теме. Може да постоји и трећа колона где ће ученик, пре него што интервјуише партнера, да проба да предвиди његове одговоре. С обзиром да ђаци никако не воле табеле (посебно не у тестовима), а није баш да им неће бити значајне у животу, па увек ваља вежбати. Ипак ћемо о једном другом вежбању, оном које јача и дух, али пре свега тело. На следећем линку пронаћи ћете којих су десет најчешћих заблуда о вежбању:

Science dump: Misconceptions about exercise (2.1.2015)

12. Ученици треба да пронађу неког у одељењу.

Свако добије по једну табелу налик на:

number12

Онда се шетају по одељењу и траже друга(рицу) који ће им одговорити потврдно. Ко зна, можда је ово начин да се боље упознају и сазнају да са појединима имају много више заједничког него што су мислили. Уколико сте се у табели препознали на првом месту, требало би да избегавате пут у Аустралију, тврди се у следећем чланку:

Тravel tips 4 life: 15 Reasons Arachnophobes Should Skip a Trip to Australia (31.3.2015)

_887005224661249_3501218921760112448_n (Small)И као да ови застрашујући пауци данас нису довољни, истраживачи из Манчестера и Берлина одлучили су да удахну живот 410 милиона година древном пауколиком створу. На срећу нису га баш оживели, већ су направили анимацију за коју верују да верно дочарава кретање овог бића:

Рhys.org: Ancient arachnid brought back to life (8.7.2014)

13. Погађање цртежа у настанку.

_mq6lpvmCUd1ru8nnoo1_1280 (Small)Ви треба полако да цртате нешто на табли, а ђаци све време погађају шта је то. На крају, цртеж би требало да дочара тему часа. Наравно, реализација ове идеје зависи и од тога колико сте уметнички надарени, али уколико тог дана имате, рецимо, шест часова са истим разредом, већ ћете се усавршити. 🙂 Цртеж ће се понављати и понављати и ако бисте све те цртеже са свих тих часова спојили, добили бисте – фрактал. Следи галерија таквих:

Science dump: 10 funny fractals

14. Погађање хобија.

lioness-mother-maasai-mara_83590_990x742 (Small)Донесете неколико предмета који имају везе са вашим хобијем и ђаци треба да погоде о ком хобију се ради. Рецимо, донесете двоглед и они треба да погоде да волите да посматрате птице. Додуше, има још представника животињског света које је боље гледати преко двогледа и са безбедне удаљености. 🙂

Блиц: Афричка лепота – Очи у очи са носорозима и лавовима (26.5.2015)

У Африци страх уливају носорози и лавови, а у Србији један стари храст.

b92: Коридор стао, нема ко да исече храст (25.6.2015)

Ми овом храсту пружамо подршку, а надамо се да ћете нам и даље ви давати своју. Наставак следи. 🙂

ds055
Advertisements

Коментари на: "Увод у лекцију 2. део" (5)

  1. Reblogged this on Учитељица Наташа and commented:
    Увод у лекцију 2. део

  2. Данијелине паметнице рече:

    За пазл си могао и ситније делове 😛 а резултате анкете очекујемо сутра, као и наставак методике. Хвала ти! 🙂

    • Хвала теби на коментару. 🙂 Сутра ће бити и методике и биологије, а што се пузле тиче, па, морао сам некако да се обезбедим да ме нико не победи. 😀

Оставите одговор

Попуните детаље испод или притисните на иконицу да бисте се пријавили:

WordPress.com лого

Коментаришет користећи свој WordPress.com налог. Одјавите се / Промени )

Слика на Твитеру

Коментаришет користећи свој Twitter налог. Одјавите се / Промени )

Фејсбукова фотографија

Коментаришет користећи свој Facebook налог. Одјавите се / Промени )

Google+ photo

Коментаришет користећи свој Google+ налог. Одјавите се / Промени )

Повезивање са %s

Облак ознака

%d bloggers like this: