Сајт за наставнике биологије

1. дан #novetehnologije


Касније увече, код куће…

Морам да кажем да ми је овај дан пролетео. Имам неко искуство као предавач на конференцијама, не на оволиким 😉 али на некима да, али ово је сасвим нешто ново и морам да признам да ми се много допало, а надам се и вама.

IMG_1762 (Small)

Свуда по штанду поред је било оваквих малих робота. Пера (у крупном плану) у ствари не спава. 🙂

И конференција ми се заиста свидела, а што се мојих саговорника тиче, утисци о самој поставци су различити. Данило је рекао да иако му се допала креативна бука, ипак је превише садржаја („шума“), а и предавања су сувише специфична за неке предмете. Снежана Марковић је рекла да јој се допало то што се предавања снимају, тако да их можемо чути и после (на миру), а време на сајму можемо, осим предавањима, посветити и разгледању штандова, али и дружењу. Наравно, могу људи да се окупе и на тргу па да се испричају, али овде, на конференцији, око појединих изложених средстава окупиће се људи које занимају исте ствари и имаће о чему да разговарају. И потпуно сам сагласан са Снежаном и чак, некако верујем да се разговор о темама које је покренула ова конференција неће завршити заједно са конференцијом. 🙂

17.20.

Разговор за разговором, па је тако мој саговорник био и Данило Боровница, наставник математике, који је предавао о мало другачијим онлајн квизовима који могу да се користе у настави. За нас биологе препоручио је Пликерс, који је згодан за утврђивање знања (најкраће речено, ђацима се да питање, они одговарају уз помоћ картица и наставник их фотографише путем мобилног телефона и добија податке о проценту тачних одговора), па чак и за рад на додатној настави како бисмо припремали ђаке за такмичење. Његова искуства са оваквим квизовима су да су они ђацима забавни и мотивишући, и чак да проценат тачно одговорених питања у доброј мери подржава оцену коју иначе имају (ипак, за сада није оцењивао на основу ових софтвера).

16.55.

Кратко сам разговарао са Снежаном Марковић, помоћницом министра за средње школе. Почели смо разговор тако што је Снежана рекла да жели да „среди ту информатику“, што је водило до првог логичког питања. Како? 🙂

Па, тако што ће постојати континуитет у учењу, а не као до сада да дете изнова почиње да изучава основне садржаје из информатике три пута у току школовања, да би тек у трећој години средње школе учило програмирање. Информатику мора да похађа најмање од петог до осмог. На моје питање да ли то значи да ће таква настава постати обавезна, Снежана је рекла да сегмент обавезних садржаја мора да постоји и он већ и постоји у основној, али да треба да се ревидира – јер се није мењао последњих 12 година.

Ако вам је овај разговор занимљив, знајте да има још, али нећемо све одједном. 🙂

CcJovjuWoAAn6GU

Екипа блогера (друштво из ћошка) са Снежаном.

16.20.

Следи интервју који сам урадио са Драганом и Катом из ЗВКОВ-а (знам да се не чује најбоље, али ово је тек први дан, сутра ћемо се технички боље организовати). Сниматељ је Снежана Драгичевић.

15.00.

IMG_1758 (Small)

Постоји зид који је већ ишаран, али графит више могу да додају посетиоци.

Разговарао сам са Марином Дороцки која је говорила о лабораторији у џепу. Када сам је питао каква је то мајушна лабораторија, одговорила је да је на мобилном телефону (логично 🙂 ). Мобилни телефон већ има неке апликације згодне за физичаре, а изгледа да је овакав начин рада применљив и на наставу биологије. Марина каже да у школи више не може бити изговор да је слабо технички опремљена, јер свако дете има мобилни телефон. „Колико телефона – толико и лабораторија.“

Ипак, морао сам да будем мало сумњичав, па сам упитао и да ли се дешава да понеко дете које гледа у мобилни на часу само наизглед ради оно што треба. Марина каже да то зависи од методологије рада (рецимо да им се тражи да предају резултате свог рада), али да су свакако њихова искуства веома позитивна. Мотивација ђака је изузетна јер воле своје мобилне телефоне и коначно „паметни телефони им служе за нешто паметно“.

14.40.

У Блогерски ћошак дошао је Карл Ројл, који ће предавати о оцењивању „меких“ вештина, односно о компетенцијама наставника за 21. век. Када сам га питао које су то вештине, није хтео да ми открије (толико о мојим новинарским способностима 🙂 ), али ми је рекао да ће се његово предавање једнако односити и на наставнике и на ђаке – шта је то што је заиста потребно да се учи у школи. При томе, потпуно је свестан проблема са којима се наставници суочавају (и у његовој земљи, такође), те да је преобиман курикулум сметња наставницима да више пажње посвете методама (пројектној и проблемској настави, на пример) него садржајима. Закључак је да је за наставника биологије једнако важно, ако не и важније од тога да буде добар биолог, да буде добар методичар. 🙂

IMG_1760 (Small)

13.45.

Предавања су заиста занимљива и с обзиром да водим рачуна да моји извештаји буду кратки, а ефектни, издвојићу за сада само једно. У питању је представник из Словеније, Борут Чампељ, који је говорио о е-компетенцијама наставника. Ове компетенције прати и е-усавршавање које је код њих већ увелико у бази података. Наставници код њих су мотивисани да се усавршавају, јер уколико стекну потребан број бодова добијају и материјалну сатисфакцију. Шта рећи? 🙂

11.30.

Саслушао сам предавање министра и много је ту значајног речено, али бих издвојио сам закључак, у коме се министар позвао на новински чланак од пре недељу дана. Није хтео да коментарише сам чланак, нити наслов, јер то није сматрао ни важним, већ да је ово први (или макар један од првих) који је користио отворене, односно транспарентне податке Министарства просвете (као што је да 6302 ученика у Србији ради по ИОП-у). Министар се залаже да подаци буду управо овакви и  да се успоставе базе података (што је заправо једна од значајних улога ИКТ-а). Такође, сматра да и новинаре треба едуковати како да их користе (на западу постоје тзв. data journalists).

IMG_1757 (Small)

Биолози опколили министра.

Стигао сам да попричам са представницима Центра за промоцију науке и лепе вести имам. Они планирају да оснују Научне клубове у 13 градова (Кањижи, Кикинди, Шапцу итд), у којима ће ђаци моћи да похађају и биолошке секције. И ту има посла и за нас. Наиме, у априлу ће бити отворени конкурси за наставнике који желе да осмисле неке лепе образовне пројекте. Уколико сте један од њих, пишите на мејл: nk@cpn.rs. И за оне који воле примену ИКТ у настави, као и да се окушају у изради неког образовног софтвера, биће посла. У тим научним клубовима биће учионица са по 15 до 30 рачунара.

IMG_1752 (Small).JPG

Ваш блогер на задатку.

10.15.

Ево, драги моји, стигао сам на конференцију, пронашао своје радно место у занимљивом простору Белекспо центра који због сајма и неколико конференцијских простора изгледа попут лавиринта, видео неколико познатих лица и сликао се са њима (очекујем да ће Фејсбук ових дана бити пун лајкова 🙂 ), попио кафицу, проверио опрему (пола моје тежине оде на њу 🙂 ) и саслушао поздравне речи организатора и министра просвете. И кренули смо. Пратите блог, пошто ће објава бити на сваких сат и по – два, колико ми интернет дозволи. 🙂

Advertisements

Коментари на: "1. дан #novetehnologije" (5)

  1. Reblogged this on mudrolije and commented:
    Nove tehnologije, 1.dan

  2. Kata Simić Mišić рече:

    Ove je jedan od valjanih načina da, i ako nismo biolozi, razgovaramo o obrazovanju. Nove tehnologije su uvek izazovna tema. Podrška Dejanu i njegovom entuzijazmu!

  3. Ne moram da se mučim i prisećam šta je gde bilo i da li sam nešto propustio. Podrška i hvala Dejanu.

Оставите одговор

Попуните детаље испод или притисните на иконицу да бисте се пријавили:

WordPress.com лого

Коментаришет користећи свој WordPress.com налог. Одјавите се / Промени )

Слика на Твитеру

Коментаришет користећи свој Twitter налог. Одјавите се / Промени )

Фејсбукова фотографија

Коментаришет користећи свој Facebook налог. Одјавите се / Промени )

Google+ photo

Коментаришет користећи свој Google+ налог. Одјавите се / Промени )

Повезивање са %s

Облак ознака

%d bloggers like this: