Сајт за наставнике биологије


Пре него што објавимо записник у целости, молимо колеге из што више градова да се организују и одрже активе како би изнели своје ставове. Биолошки блог објавиће све записнике који пристигну.

А сада дуго очекивани записник.

АКТИВ НАСТАВНИКА БИОЛОГИЈЕ БЕОГРАДА

8. март 2016. 18:00 Школа „Дринка Павловић“

Једина тачка дневног реда је проблем који је настао око општинског такмичења из биологије за основну школу.

На почетку је Марина Дрндарски поздравила присутне испред школе Дринка Павловић и општинског актива општине Стари град. Представила је Жељка Томановића, декана Биолошког факултета, Душка Благојевића, научног саветника, председника Научног већа ИБИСС Универзитета у Београду и председника Управног одбора Српског биолошког друштва и Алексеја Тарасјева, научног сарадника на Одељењу за еволуцијону биологију Института за биолошка истраживања, и члана Одбора за образовање у СБД.

Дејан Бошковић, уредник Биоблога, који је ових дана имао посећеност од 25 хиљада и више прегледа дневно и најважнији је блог на свом порталу, поменуо је да већ два дана стижу информације из читаве Србије. Марина је поменула да се чула са колегама из Зрењанина, Новог Сада и Ваљева, који такође организују састанке актива. Албина Холод, председница Стручног актива наставника биологије Београда, у исто време је гостовала у Београдској хроници поводом овог питања, тако да се касније придружила активу.

Марина је дала реч Душку Благојевићу из СБД, који се свим присутним наставницима извинио, и рекао да је ово што се десило далеко од свих намера СБД. Поновио је информацију како је 9.10.2015. конституисано трочлано организационо тело за организацију такмичења, у саставу Горан Аначков, Жељко Томановић и Ана Блечић, и да им је дата аутономија да бирају екипу колега која ће радити тестове и која је требало да буде аутономна. На састанку СБД су тада усвојени календар и правилници али се нису мешали у избор стручног тима за тестове. За сутра (9.3.2016) у 14 сати је заказана седница Управног одбора СБД на којој ће се дискутовати о проблему.

Марина је затим дала реч декану Биолошког факултета Жељку Томановићу, који се свима захвалио на позиву и изјавио жаљење што је овакав повод разлог за окупљање. По његовим речима, питања за тестове је правио Драган Ђурић, гимназијски професор, који је заправо направио пул питања, а Јелена Станисављевић, професорка методике наставе биологије на Биолошком факултету у Београду, из тих питања изабрала је питања и задатке за такмичење.

Проф. Томановић је изнео и званичне статистике да је од 11333 ученика који су у Србији изашли на општинско такмичење, само 44 ученика прешло праг за одлазак на градско/окружно такмичење, што је 0,4%.

Поново је постављено питање ко је одобрио питања и одговор је био Јелена Станисављевић. На питање какав коментар је Јелена дала, Марина је одговорила да су њу позвали да изнесе свој став, али није одговорила на позив, што је био основни ред.

Албина Холод се извинила због кашњења и објаснила да је управо била уживо у ТВ емисији на ову тему. Подсетила је на ситуацију која се одвијала током такмичења када наставници нису знали на каква питања деца одговарају, и да би вероватно прекинули такмичење да су знали какви су тестови дати деци.
(Марина је овде убацила и да на факултету није било никога од дежурних особа ко би могао да даје потребне информације током такмичења и прима евентуалне жалбе.)
Цела ситуација је велики шамар наставницима јер све изгледа као да наставници у Србији нису припремали децу за такмичење, како се поставила и водитељка емисије у којој је Албина гостовала.

Марина је пустила тонски снимак реаговања ученика из њене школе после теста, где су негодовали што се захтева од њих да „бубаче“ лекције, уче напамет уместо да решавају смислене задаткекао ранијих година, као и њихов коментар да не желе да иду на даље такмичење ако буде исти тип питања. Дејан је поменуо и хелицере и педипалпе у питањима за шести разред и латинске називе врста.

Ако би наставници дали легитимитет овом тесту, дали би легитимитет и оваквом начину изучавања биологије. Није било никаквих асоцијација, укрштеница или Венових дијаграма.

Наставници са Чукарице: поштовали смо пропозиције, али када су прегледани тестови нико од наставника није умео да их уради без кључа. Не желимо да бежимо од такмичења него од овакве репродуктивне биологије. Деца не желе смањење критеријума. (слагање присутних)

Душко и Марина су поменули да Биолошки факултет мотивисањем ђака добија будуће студенте, а да оваквим ситуацијама долази до одбијања и ђака и наставника од СБД и Факултета.

Радмила Ристић: Овакав фијаско се никад није десио. У петом разреду на првој страни латински називи, на последњој страни делови микроскопа где се траже неважни делови као што су ручица, подлога итд., затим Петријева шоља, и то су питања која доносе по два поена. У седмом разреду се траже клицини слојеви, разне врсте зглобова (кугласти, шарка итд.).
Радмилин став је да је требало прегледати тестове, да аутори морају да се потпишу, да деца морају да раде тест под шифром, а да сада мора да се крене од нуле и да се пажљиво бирају они који ће правити даље тестове.

Весна Стевуљевић: За 30 година рада, овакво понижење и срамоту нисам доживела. Да наставници направе овакав контролни, добили би отказ. Као примере је навела трипанозому (градиво шестог разреда на тесту петог), затим шарана сваштоједа који је на тесту изабран да буде врста која то није, папрати које према понуђеним Пропозицијама није требало да буду на тесту.
Марина је такође поменула буквално транскрибоване енглеске називе, нпр. једну врсту морског краставца који се на енглеском зове морска јабука а на српском не постоји тај назив, затим смокву банијану итд.

Марина: ко је писао овај тест са спољашњим, средњим и унутрашњим листовима ћелија (13. задатак у 7. разреду) треба да врати дипломе.
(громогласан аплауз)

Светлана Конта из актива Новог Београда: код нас је учествовало око 80 ђака по години (око 320 укупно) али НИКО није прошао на следећи ниво такмичења и нису ни истакли резултате. У седмом разреду најбољи резултат је 61 бод, а од тих око 320 ђака петоро има преко 70 бодова.
Установили су да су тешка питања била из Клета (5, 6, 8 разред) а за седми разред уџбеник Завода, али не онај обични него неки други који ретко ко користи јер је закључено да није добар.
Светлана каже да су деца свуда плакала и излазила са полуурађеним тестовима, и да се око тога сви слажемо. Питање је да видимо шта сад?

Дејан је питао Душка да ли ће сутра СБД уважити наше мишљење (а Марина је додала да је важно да наша вечерашња порука буде и на ННВ Биолошког факултета).
Душко је рекао да ће све што будемо рекли пренети на Управном одбору, где долазе представници и Београда и Крагујевца.

Колегиница географ из школе Стари град је напоменула да је у питању системска грешка и да је инфантилно пребацивати сву кривицу само на Јелену Станисављевић (која је требало да позове људе из основне школе а не из гимназије да јој помажу око припреме питања).
Ако се не слуша база, и сутра и следеће године ће опет бити грешака и у уџбеницима и на такмичењима.

Поменути су коментари ученика „ви нас учите једно, а они траже нешто сасвим друго“, и питање зашто уопште деца да иду на такмичење кад у старту треба 91 поен да би ишли даље и да се учи из десет уџбеника и додатне литературе.

Албина је подсетила да се и ранијих година дешавало да се спусти праг. Питање је да ли нама уопште треба праг?
Прошле године је био огроман број ђака на градском такмичењу у Београду (867), а сада се отишло у супротну крајност.
Жељко Томановић је поменуо идеју да се можда одреди да на окружно иде 40% ученика.

Албина: Сада је поента у квалитету теста, јер лоше урађен тест не мери ко треба да прође на даље такмичење, и наставници су данас овде због грешке организатора.

Јелка: Професорка Станисављевић убудуће не треба да присуствује испиту за полагање за лиценцу.

Наставници су поменули и да је потребно променити читав однос према наставницима биологије. Прошле године када су ученицима дати бајате кифле и вода којој је истекао рок трајања, наставницима који су се бунили је речено да не умеју да читају етикету и да је то датум производње.
Тако и сада немамо никакве стандарде него ђаке излажемо рату издавача.

Весна Богдановић: Овде постоји ланац кривице. Не може само једна особа да прави тест и да не постоји правилник о изради питања. Није та особа једини кривац и противзаконито је било уопште дати то њој да сама ради.

Питања: Ко је верификовао тест? Зашто ми уопште морамо да тражимо решење ове ситуације? Које су санкције за госпођу? Новац се разбацује на организацију, а наставници морају без накнаде да раде недељом.

Поменуто је да је група родитеља из Београда ангажовала адвоката и који ће тужити Биолошки факултет.

Затим се говорило о дипломама. Разни активи су имали идеје да сами дају дипломе. Дејан Бошковић је напоменио да наставници немају право да дају те дипломе.
Албина: не треба ми да одређујемо диплому, ми треба да одредимо да ли водимо децу даље на такмичење, и ако се донесе закључак да се иде даље треба одредити која деца иду даље.

Питање: Да ли је исти „тим“ правио и тест на окружном/градском нивоу?
Томановић: Још није направљен званични облик теста за окружни ниво. Позвао је наставнике да помогну у изради даљих тестова, али су присутни одбили уз образложење да је премало времена, а превише других обавеза.

Поново је напоменуто да су у Београдској хроници поставили питање „ко ће бити крив?“ а да су инсинуирали да су то наставници који нису припремали децу.
Дејан је нагласио да је од тачно 300 коментара на Био-блогу 299 подржавало наставнике, а да је само један био против наставника.

Поставило се питање шта је са ученицима којима је потребна потврда о освојеном месту на такмичењу како би добили Вукову диплому.

Марина се запитала да ли сада треба овако да предајемо као на тесту или да замолимо Факултет да подржи ону функционалну биологију по којој су наставници и раније радили.

Марина каже да су је ангажовали да учествује у прављењу теста али да се скоро одмах повукла из личних, породичних разлога. Она је ипак послала већ направљених 45 питања из екологије, од којих се ниједно није нашло на тесту.

Светлана Конта је подсетила да шта год да се сада договоримо, увек ће неко бити незадовољан и да треба да пресечемо и донесемо неке закључке.

Први предлози:
Душко:
-да се поништи тест
-да се награде деца (оставити активима школе да одлуче)
Наставници: То нису активи школа него активи општина.
Душко: добро, не знам како сте организовани, активи општина.
Весна: Сва деца која су учествовала треба да добију диплому за општинско такмичење.

Жељко Томановић: Општине различито реагују, већ су се јављале општине ван Београда и оне имају много различитих идеја.
А да се понови општинско такмичење?
Наставници: Нема шансе, немамо времена, морамо да спремамо ђаке за матурски тест.

Алексеј Тарасјев позвао је наставнике да утичу на све ово као чланови СБД.
Весна Стевуљевић нас је све подсетила да смо пре неколико година већ имали велики састанак СБД и да касније није било комуникације, узете су паре за чланарине и није послат обећани часопис. Наставници углавном нису чланови СБД и тешко да ћемо се икад учланити ако се наставе овакви пропусти.

Дејан је напоменуо да ми сада само дајемо мишљење, а не одлуке. Наше мишљење ће сутра изнети на састанку СБД.

Затим су формулисане изјаве о којима ће се гласати:

  1. Да ли ћемо прихватити да настављамо са овогодишњим циклусом такмичења ако СБД спусти праг?
  2. Да сви прођу директно на градско (нико није пао) али да се зна ко су састављачи питања (потписани на тесту) за тај ниво.
    (додатни проблем: неким ђацима је потребна диплома на којој пише место на општинском такмичењу).
  3. Да се општинско такмичење поништи, да даљих такмичења ове године нема, али да Министарство обезбеди одговарајуће дипломе.
  4. Да решење нађу они који су и направили проблем а да се ми не мешамо.

Гласање:

  1. За – 0, против – 54
  2. За – 4, против – 50
  3. За – 48, против – 6
  4. За – 5, против – 42, уздржаних – 3

Проглашено је да је званичан став Актива трећи предлог (да се општинско такмичење поништи, да даљих такмичења ове године нема, али да министарство обезбеди одговарајуће дипломе). Такође, Актив не пристаје на спуштање прага, јер би тиме дао легитимитет оваквим тестовима које нипошто не одобрава.

Додатна гласања:
-Да ли сте за то да се деци дају дипломе СБД?
Нико није био против
-Да ли сте за то да се писци тестова позову на одговорност?
Сви су гласали за, нема не, нема уздржаних

Питања за декана Биолошког факултета Жељка Томановића:

-Како се осећате након свега овога? Одговор: Веома лоше и жао ми је што је све овако испало, а заиста смо ушли у причу са жељом да отклонимо неке пропусте у организацији из ранијих година.
-Да ли сте видели тестове?
Одговор: Нисам унапред јер имам дете школског узраста па би то био сукоб интереса. Видео сам их касније и исто сам реаговао као и ви.
-Молимо вас да се у петак на ННВ Биолошког факултета прочитају наши данашњи закључци.
-Да ли сте питали Јелену Станисављевић и какав је њен коментар?
Она сматра да је све у складу са планом и програмом и стоји иза тих тестова.

Јавила се за реч студенткиња (докторанткиња код професора Макарова) која је прошле године похађала наставу код Јелене Станисављевић и рекла да је ово системски смишљано. Јелена је студентима јавно говорила „једва чекам да их видим кад буду видели шта их чека на републичком“.

У 20:14 је завршен званични део састанка Актива.

У Београду,

8.3.2016.

Записничар
Жељко Станимировић

АКТИВ НАСТАВНИКА БИОЛОГИЈЕ ШИДА

8. март 2016. 18:00 Школа „Бранко Радичевић“

Дневни ред: општинско такмичење из биологије

На састанку Актива наставника биологије Шид, чланови су изнели своја мишљења о тестовима за општинско такмичење из биологије. У потпуности се слажу са изнетим мишљењима колега из осталих општина о тежини и садржају тестова, као и о неправди која је нанета ученицима, њиховим родитељима и наставницима. Након читања записника са састанка Актива наставника биологије Београда, чланови су се изјаснили око 5 питања:

1. Да ли ћемо прихватити да настављамо са овогодишњим циклусом такмичења ако СБД спусти праг?
2. Да ли смо за то да сви ученици прођу директно на градско (окружно), али да се зна ко су састављачи питања за тај ниво (додатни проблем: неким ђацима је потребна диплома на којој пише место на општинском такмичењу)?
3. Да ли се слажемо да се општинско такмичење поништи, да даљих такмичења ове године нема, али да министарство обезбеди одговарајуће дипломе?
4. Да ли желимо да решење нађу они који су и направили проблем, а да се ми не мешамо?
5. Да ли смо за то да се писци тестова позову на одговорност?
Гласање:
1. За – 0, против – 9, уздржаних – 0
2. За – 0, против – 9, уздржаних – 0
3. За – 9, против – 0, уздржаних – 0
4. За – 0, против – 9, уздржаних – 0
5. За – 9, против – 0, уздржаних – 0
На основу резултата гласања, званичан став Актива наставника биологије Шид је у потпуности у сагласности са ставом Актива наставника биологије Београда: да се општинско такмичење поништи, а да даљих такмичења ове године нема. Актив не пристаје на спуштање прага, јер би тиме дао легитимитет оваквим тестовима које нипошто не одобрава!

Састанак је завршен у 19,00 часова.

У Шиду,
9. 3. 2016. године

Медији о догађајима:

Блиц: Наставници биологије поручили на седници Актива: Поништите такмичење (8.3.2016)

Блиц: Погледајте тест који је ШОКИРАО основце (8.3.2016)

Блиц: Шок тестови – Ђаци добили директан пласман, аутори тестова избачени из комисије (10.3.2016)

Политика: Какву телесну дупљу има петрово уво (9.3.2016)

Политика: Поништено такмичење из биологије (9.3.2016)

Телеграф: Ово је спорни тест из биологије за „генијалце“ који скоро нико није умео да реши! Умете ли ви? (10.3.2016)

Телеграф: О овим тестовима за генијалце сви причају: Од 11.000 српских основаца, само 1 прошао на такмичењу из биологије! (10.3.2016)

Вечерње новости: Основцима студентска питања! (8.3.2016)

Корени: Бојкот општинског такмичења из биологије (6.3.2016)

Студио b: Неприлагођена биологија (10.3.2016)

12805922_10154069468993489_1347645686270885482_n

Коментари на: "Записник са ванредног Стручног актива" (134)

  1. Седмакиња :) рече:

    Хвала Вам на сваком обавештењу и бескрајној истрајности. 🙂

  2. И сама сам наставник и разумем огорчење колега али мислим да би ученици (и родитељи) били разочарани тиме да не добију шансу да вреднују своје стечено знање на даљем такмичењу, на коректно урађеном тесту. Сматрам да треба прихватити пролаз СВИХ ученика даље. Нема разлога да и ми кажњавамо додатно ученике одбијањем прилике, ако им СБД то понуди. Свакако особа одговорна за све ово (која је евидентно форсирала уџбенике где је сама аутор) треба да буде искључена из даље организације такмичења.
    Срдачан поздрав колегама и све честитке нашим драгим малим биолозима.

    • Андријана, хвала Вам на овом мишљењу. Свако мишљење је допринос до изналажења решења.

    • Deco izvinite jos jednom рече:

      Koleginice, dok sam juce pricao detetu koje je prosle godine na ovom nivou imalo 100 poena, kakve su moje pretpostavke sta ce se desiti i naravno od sramote u oci nisam smeo da je pogledam, jer je odustala od 3 takmicenja da bi se sto bolje spremila, shvatio sam u potpunosti kakva je steta naneta. Gotovo kroz plac je rekla “ Sta god da odluce nastavnice, ja ne zelim da se takmicim. Ni ove, niti sledece godine.“ Nisam znao sta da odgovorim.. Treba li da napomenem da je i u nedelju bila najbolja u opstini?

      • У питању су најбоља деца у нашој земљи, њихова мотивација да уче, да напредују, да стреме и даље високим постигнућима. У питању је њихова перспектива, да ли је уопште у овој земљи и самим тим у питању је будућност свих нас. Како год се било ко од нас одраслих осећао, решење мора да буде у корист деце и треба их укључити у доношење одлуке с питањем да ли желе да се такмиче даље. Ако то желе обавезни смо да им то омогућимо и то са корктним тестовима овог пута.
        Што се тиче професорке Јелене Станисављевић, колико год да је својом звањем позвана да буди носилац такмичења из биологије, после овако озбиљног пропуста заиста је једино исправно да буде искључена из даље организације. Сам тест је методичи јако некоректан, Није само тежина теста у питања, неадекватни, ученицима непознати представници код којих они треба да препознају неку карактеристику и инсистирање на фактографском знању. Сам тест делује једноставно недорађен. Тестови које смо добили изгледају као да су у припреми. Табеле и шеме (у тесту за 6. разред на пример) су без било каквог текстуално постављеног захтева. Приликом коришћења извора из суседних земаља чак није уложен труд да се ти задаци преведу на српски језик.Све ово је недопустиво приликом израде теста који се користи на државном нивоу.
        Уз све заиста треба дискутовати о сукобу интреса, Особа која је била одговорна за израду тестова никако није смела да буде особа која је истовремено аутор уџбеника и то у години када се врши избор уџбеника за наредне три године. Једноставном претрагом на интернету може да се види да су фаворизовани уџбеници на којима је потписана професорка Јелена Станисављевић . Тамо где она лично није аутор, опет је у питању издавачка кућа за коју је она припремала уџбенике. У таквој ситуацији најмање што може да се уради је да макар пропозиције буду такве да смеју да се користе пример и термини који су заступљени у свим уџбеницима, или у макар три уџбеника.
        Ово је моје мало детаљније виђење ситуације. Надам се да ће вам бити од помоћи.
        С поштовањем, професор биологије Андријана Чурлић.

      • Хвала, Андријана.

  3. Roditelj đaka sa 72 boda рече:

    Ma koliko pokušavali da dođete do ispravnog rešenja, ono ne postoji. Šta je sa decom koja su se plasirala, decom koja su u svojim mestima bila najbolja, a nisu se plasirala, a njihovi nastavnici poznajući njihov rad znaju da bi po ranijegodišnjim pravilima ona sigurno prošla? Zašto i predstavnici roditela nisu uključeni u odlučivanje? Naravno i predstavnici učenika. U svakom od predloženih rešenja biće oštećenih i povređenih. Ako se ponovi test, oštećeni su oni koji su ga dobro uradili ili bar imali soludno postignuće ( npr. oko 60%), da ne pominjem to da većina roditelja neće dozvoliti deci da ponovo prolaze kroz ovakav stres koji im je ovom prilikom priređen, ako se smanji prag, daje se legitimnost nenormalnim testovima,ako svi dobiju diplome obezvređuje se rad dece, koja su se istakla u svom radu, ako se poništi i ne bude daljeg takmičenja obezvređena su i deca i nastavnici a i roditelji, a o predmetu biologija da i ne govorimo. Gospodo nadodirljivi iz SBD, ne bih danas bila u vašoj koži, a kakvu god odluku da donesete biće pogrešna. neka su vam na čast sve suze prolivene zbog vaših pogrešnih poteza.

    • Потпуно сам сагласан да доброг решења нема. То само говори да је начињена штета непоправљива – и деци и наставницима и целокупној настави биологије. И то због личног рата једне особе. Шта рећи?

  4. Dragana Mihajlovic рече:

    Molim Vas da mi odgovorite na pitanje zasto ucesnici proslogodisnjeg regionalnog takmicenja iz biologije u Smedervskoj Palanci i posle skoro godinu dana nisu dobili diplome ?

    • Заиста не знам одговор, најбоље је да питате СБД. Контакт ћете пронаћи на: http://www.serbiosoc.org.rs/

    • Дипломе са Окружног такмичења додељује школа домаћин у којој се такмичење одржало. Српско биолошко друштво додељује само дипломе са Републичког такмичења које потписује и Министар просвете.

      • То је истина. Међутим, школа не може да додељује према сопственом нахођењу, него према ономе што пропише СБД.

  5. Ajmo svi drugari i drugarice,uclanite se u grupu na fb,planiramo bojkot ispred bioloskog fakulteta.Delite link grupe treba nam sto vise istomisljenika https://www.facebook.com/groups/1570130576647551/

  6. Pa može ova težina ali neka bude povezivanje ne reprodukcija znanja. Žao mi je dece koja su dobro odradili ovo takmičanje (to su 60 i naviše ) i onih koji vole biologiju jer ce sada svojoj strasti pridavati manje vremena zbog školskih obaveza (takmicenje je rok).
    Pitanje; da li ce ova Jelena ostati i sledece godine?

    • Заиста не знам. Она је професор методике на факултету, што значи да је она по природи свог посла најпозванија од свих факултетских професора да се бави образовањем.

  7. Vladimir рече:

    Pratim šta se dešava i mislim da je sjajno što je cela priča ovoliko otvorena za javnost. Dajete primer kako bi sve trebalo da izgleda u svim sferama u državi. Svaka čast biološkoj zajednici na ovolikom trudu! Ali u ovom trenutku moram i da odreagujem.

    Mislim da izglasani predlog nije u redu i da je, u stvari, najgori po decu. Deluje kao da nastavnici, svakako razumljivo, žele na neki način da „pokažu zube“ SBD-u. Slažem se sa većinom da dobrog rešenja nema. Ni ponavljanje takmičenja, ni spuštanje kriterijuma (u oba slučaja bi bilo nezadovoljne dece) nisu dobra rešenja. Kao jedino fer preostaje, kako je neko već predložio, da se svi ili bar većina pozovu na okružno. Novi Sad je imao solidan predlog, da granica za prolaz bude prosek umanjen za 10% (po razredu i opštini).

    Da li je to skupo i teško za organizaciju? Verujem da jeste, ali zar nije baš organizator taj koji sada treba da bude „oštećen“, a ne bilo koje dete – ni ono koje je odlično uradilo i ovakav test, ni ono koje zbog straha nije dalo sve od sebe? Pa neka se sada snađu nekako sa prostorom, užinama i dnevnicama, a ubuduće neka razmišljaju unapred.

    Lično se ne uzbuđujem mnogo kako god da bude. Smatram da su takmičenja sjajna za buđenje ljubavi prema nauci, pobeđivanje treme za buduće bitnije ispite i izazove, druženje sa kvalitetnom decom i sl, ali i da ne moraju da budu precizan pokazatelj znanja, jer rezultat zavisi od mnogo faktora. Deci govorim da je važno učestvovati i da se potrude koliko mogu, bez mnogo opterećivanja. Međutim, vidim da je ćerka, iako bez velikih ambicija, s obzirom da po sopstvenom izboru učestvuje na drugim takmičenjima, vidno iznervirana što neće imati priliku da se oproba na višem nivou. Imala je 55 bodova (7. razred), što je među prvih 6-7% u opštini. Ne mogu ni da zamislim kako se osećaju deca koja su se zaista posvetila biologiji i, posebno, deca osmaci.

    • Мислим да је у овом случају питање новца маргинално. И сам декан БФ је рекао да новац неће бити споран. Оно што је овде најважније је изнаћи најбоље решење себе ради.

  8. Drage kolege, samo da vas podržim i Vas, i Vaše đake!

    Odluka Vam je odlična i treba sva deca koja su učestvovala da dobiju ne diplome, već pismeno izvinjenje uz izražavanje nade da neće prestati da vole i da se bave biologijom i naukom uopšte.

    Što se upisa tiče, može se dogovoriti da se najbolji uspeh iz ranijih godina iz biologije duplo boduje svoj deci koja su učestvovala, ili neka slična smislena matematička kombinacija (ne znam kako ide to bodovanje diploma).

    Srećno u daljem radu, da što manje dece odustane i da sledeće godine imate fantastično fer takmičenje sa puno logičkog mišljenja!

  9. Колико сам разумео, било је појео вук мацу. Молим да ми се објасни ко ће надокнадити мом детету штету, јер у 7. разреду неће имати прилику да се пласира на републичко такмичење из биологије, што се бодује за упис у рседњу школу? Због чега је тешко да се организује ново такмичење са нормалним тестовима и да се Министарство и општине и градови укључе у финасирање истог?

    • Nastavnik рече:

      Gospodine, koliko sam upoznat, a ispravice me kolege ako gresim, bodova ove godine nema. A u sedmom razredu ih nikada nije ni bilo…

    • То већ би морао да одговори комплетан Стручни актив. Очигледно ће бити потребно још неких саопштења и објашњења.

    • žrtvena deca рече:

      Pitanje Vam je na mestu! Zbog njihovih međusobnih prepucavanja i peglanja situacije, najveći gubitnici na kraju uvek izađu deca! To treba jasno i glasno da se kaže, a takođe da se za neko mišljenje pitaju učenici koji su već postigli odlične rezultate, jer ipak se radi o njihovim sudbinama i napornom radu, pa je pravedno da se čuje, bar, kako se osećaju. U suprotnom će ponoviti grešku sa završnog 2013. godine, kada je isti poništen, okrivljena čistacica, a deca ostavljena izneverena i sa jasnom porukom da se ne ispali učiti. U tom smislu čini se da roditelji treba da se zauzmu u zaštitu, makar, onih takmičara koji su ranijih godina osvajali republičke nagrade, jer je očigledno da ponuđena rešenja tu decu gube iz vida. Naravno, ovim solomonskim rešenjima krpe rupe ‘trulog’ sistema, svakako bezuspešno, previđajući da se radi o LIČNIM životima KONKRETNE dece koja, recimo u 8. razredu, neće imati više nijednu šansu za bodove za upis. Ko će crveneti pred njima, ako uopšte sme iko da im pogleda u oči. Opet, gorka pilula od strane našeg školstva.

  10. Natasa рече:

    Колико знам, не бодује се за упис републичка награда у 7. разреду, али нека ме исправе колеге које су сигурне.

    • Не бодује се, али се све бодује и за Вукову диплому и за ђака генерације.

  11. roditelj kv рече:

    Gospodine metodičar, želim da Vam se zahvalim što ste podržali ovu temu i pomogli da izađe na videlo, a ne ostane samo internet lament ogorčenih.
    Želim Vam puno sreće u radu!

  12. Katarina рече:

    Mislim da nije fer ponistiti takmicenje jer se posle vise nece ponoviti,a meni je biologija najveca ljubav i ove godine sam 8.razred i toliko sam se spremala i trudila da bi poslednje godine osnovne skole dala svoj maksimum a na kraju sam imala 77 bodova zbog neodgovarajuceg testa.
    Ali svejedno posle ovoga sto je rekao jedan student kome je Jelena Stanisavljevic predavala(naravno ako je tacno) ona ne bi smela vise da pravi testove,a neka na njenu dusu idu sve suze prolivene mene i mojih vrsnjaka.
    A vama stvarno svaka cast sto uvek izvestavate o svemu bitnom za nas takmicare.

    • Хвала. Нажалост, ниједно решење не може да буде баш скроз фер, али надам се да ће пронаћи неко које је најправичније могуће.

    • bethh рече:

      Jao, skroz si u pravu. Ista prica i kod mene. Tolika ljubav prema biologiji, trud i rad svake godine i naravno dobri rezultati bili su uzaludni ove godine, zadnje. Takodje sam i ja osmi razred imala sam 78 poena i mislim da bi nesto najgluplje bilo da poniste test! I sad sav trud da bacimo u vodu ?! Strasno…….

    • Ja se potpuno slažem, i ja sam osmi razred, imala sam 80 poena, što znači da bih prošla ako spuste kriterijum i mislim da je najgore što mogu da urade da ponište takmičenje

  13. ketrin рече:

    Žalosna li je biologija i takmičenje na kom Jelena Stanisavljević sastavlja testove. Znaju svi biolozi koji su kod nje polagali ispit za licencu o kome je reč, dalje ne treba polemisati.

  14. Osmakinja. рече:

    Izvinite ako mozete da mi pojasnite dodelu diploma. Osmi sam rezred i imala sam 55 bodova, da li ista dobijam za to? 😦

  15. Колико год да смо били повређени и разочарани након такмичења, толико смо охрабрени и поносни реакцијом и активностима аутора овог блога и свих наставника широм Србије. Сви смо оштећени, али највише седмаци и осмаци. По ко зна који пут, интереси деце су занемарени, ради ситних интереса бахате мањине. Деца су само једном у животу седми или осми разред, када могу да дођу до републичког ранга и не могу и не смеју они да буду кажњени и оштећени јер бахати имају сву моћ! Склонимо недодирљиве са позиција које не заслужују и онемогућимо им да се иживљавају над децом и њиховим наставницима! Подршка свим часним борцима за достојанствен живот и поштен рад у Србији!

  16. Ja kao profesor sa velikim iskustvom i uvek visokim plasmanom na takmicenjima na svim nivoima mogu samo da KAZEM DA NE IDEM DALJE.Imam podrsku i dece i roditelja.Tako je najispravnije i najbolje resenje za decu, nastavnike i ambiciozne roditelje.
    Ova godina za takmicenje je nakaradna i tu treba staviti tacku.Postoje i drugi nacini da se zavoli BIOLOGIJA.
    Veliki pozdrav za one razumne ucenike i nastavnike.

    Vasa Zoka bios-logos

    • Osmakinja рече:

      E onda izgleda da ima i nas nerazumnih koji bi zeleli na dalje takmicenje ako nista bar zbog toga sto smo se toliko trudili i spremali ,a i gde je tu onda pravda kad ce sva takmicenja biti odrzana na daljem nivou samo biologija nece.Da li smo mi onda krivi sto volimo biologiju?
      Ali naravno uvazavam i vase misljenje samo zelim da kazem da ima i nas koji se ne slazemo 🙂

      • Osmakinja. рече:

        Osmi sam razred kao i ti, i u potpunosti razumem koliko si se trudila, i da ti ej cilj bio mozda cak i republicko, sto meni nije jer mi je trebala samo diploma sa opstine. Mogu da se kaldim da si sto puta vise razocarana od mene, ali zar milslis da bi bilo vremena? Sada nam ide i prijemni, za koji se treba dobro spremiti. Razumem da neki zele da idu dalje, ali stojim na strani onih koji misle da je ovo dosta za ovu godinu. Neka se rese i smire neke stvari, bice vremena za jos puno takmicenja. A to zbog cega mi sada brinemo, neki placu i slicno, ne zelim da komentarisem. Ne razumem misljenje neke profesorke da zeli da „vidi nasu reakciju“ na republickom, a evo sta je dobila na opstinskom! Plac i suze, nepotreban stres tolikog broja profesora i dece. Ako joj je to bio cilj, evo ostvarila ga je…

      • Та изјава професорке је срамна и ја се, као и моје колеге наставници, ограђујем од ње.

      • Osmakinja рече:

        Jeste mi bio cilj republicko i stvarno ali stvarno sam jako razocarana,slazem se da ide prijemni ali opet sav taj trud i ulozeno vreme i sve,nije mi zao ni sekunde ulozene u ucenje biologije jer je to stvarno nesto sto jako volim.Takodje stvarno nemam komentar na reci Jelene Stanisavljevic.Zao mi je jako to se nalazi na takvom polozaju posle toga sto je rekla…
        Ali dobro cekamo odluku SBD 🙂

      • Чекамо.

      • Osmakinja рече:

        *sto

      • Другим речима, слажете се да се не слажете. 🙂

      • Osmakinja. рече:

        Da cujemo bar nesto bice dobro hah sve vreme sam na netu, stvarno se oduzilo.. mozemo samo da se nadamo da ce doneti najbolju odluku sto mogu u ovoj situaciji, ali nazalost nikako nece moci svima da ugode…

      • Сигурно неће.

    • Хвала Зоко био-логос на коментару.

  17. Sasvim je jasna jedna cinjenica, ako nas je ovo sacekalo na opstinskom, zaista bi nas haos sacekao na republickom.

    • Заправо, није требало да нас „сачека“ било шта. Такве изјаве одговорних лица су срамне, а ми, наставници, трудићемо се да урадимо све што је у интересу деце.

  18. Biologicar рече:

    Kako ide sednica SBD. Ovo je operacija traje vec 3 sata, a ko je glavni hirurg.

    • Osmakinja. рече:

      Hahah I ja jedva cekam da napisu sta je odluceno 🙂

    • Не знам ко је главни хирург, заиста, али операција већ улази у пети сат. Не знам да ли још увек траје састанак или се пише саопштење.

      • Biologicar рече:

        Nadam se da je stanje stabilno i da zavrsavaju zahvat.

      • Надам се да неће бити оно чувено – операција успела, а пацијент… 🙂

      • Biologicar рече:

        E to 🙂 Ali salu na stranu. SRAMOTA JE DA SE NIKO NE OGLASI. Mogu slobodno reci da su svi zateceni u nedelju, I sada nas poovo drze u neizvesnosti.

      • Врло је могуће да су још на састанку. Проблем је заиста велики и не верујем да се може решити једноставним пресеком ствари.

      • Biologicar рече:

        Svi smo bili nekad da napravimo gresku a da ne znamo kako da je ispravimo. E samo su oni napravili gresku od koje zavisi nas 11340 ucenika . Tesko je njima.

      • Истина, и грешка и одговорност су заиста велики.

  19. Izgleda mi kao da niko ne brine za mišljenje nas – dece i takmičara,kojima je prvenstveno učinjena nepravda. Izgleda kao da su više povredili Vas profesore i nastavnike,a ne nas učesnike. Ono što želim da kažem da većina mojih vršnjaka ne odustaje od takmičenja! Mi želimo da se takmičimo dalje i postižemo rezultate! Oni koji se takmiče samo zbog Vukove diplome je ne zaslužuju! Mislim da bi sve bilo uredu da se spusti prag u odnosu na to kako je urađen test po svakom razredu! Dalje takmičenje treba da se održi. Testovi nisu bili odgovarajuci,ali ako treba da se bira,bolje je da se sledeći rang takmicenja održi!

  20. Steven рече:

    Prvi sam razred gimnazije i prijavio sam se za takmičenje iz biologije, ali posle pročitane izjave dotične „profesorke“ („jedva čekam da ih vidim kad budu videli šta ih čeka na republičkom“) ne pada mi na pamet da uzalud trošim vreme na ovo takmičenje. Svim učesnicima i profesorima svaka čast na postignutim rezultatima.

    • Јако ми је жао због свега тога. Теби желим много среће и немој да дозволиш да лоше изјаве и лоше ситуације утичу на тебе и твој успех.

  21. Sta sa decom koja su prosla? Sta oni dobijaju?

    • Миодраг рече:

      По овом предлогу неће учествовати на окружном,а самим тим ни на републичком(јер га неће бити) и добиће некаве дипломе. Чини ми се да су они који су добро урадили тест овим решењем највише оштећени.

    • Видећемо, тешко је предвидети с обзиром да нисам члан тима СБД.

  22. I kao roditelj jednog petaka i kao nastavnik biologije smatram da bi najpoštenije prema svima bilo da SVA deca prođu na okružno,a tamo neka ih sačeka normalan test koji će ih rangirati za sledeći krug takmičenja.Za petake i šestake to je maksimum,ali bar će njihov rad biti realno rangiran.

  23. Jos uvek nema odluke SBD?

    • Седмакиња :) рече:

      Верујем да сви с нестрпљењем ишчекујемо одлуку. 🙂

  24. Dragana рече:

    Osmi sam razred. Na opštinskom takmičenju sam imala 84 boda. Biće mi veoma krivo ako granicu spuste na 85.
    Nadam se da će odluka biti u našu korist.

  25. Postovani,
    moja cerka je prosle godine bila prva i na opstinskom i na gradskom i ove godine je na opstinskom bila prva. Njena ambicija je da bude ucenik generacije i racunala je na bodove sa gradskog takmicenja iz biologije. Da se ponovi test ili spust prag za drugu decu je prihvatljivije resenje ali odluka da se ukine dalje takmicenje je za nju razocaravajuca i neshvatljiva odluka. Kakav god bio test on je ipak klasifikovao decu i poenta takmicenja nije da svi imaju 100 bodova !!! Deca su naucena da im se poklanjaju ocene da su svi odlicni i da se prave vukovci. Konkretno ona se za ovaj test spremala iz sest knjiga i to znanje joj niko ne moze oduzeti a moj roditeljski savet ce joj biti da zbog ovakvih desavanja i odluka zivot nastavi tamo gde se znanje vrednuje, daleko od moje voljene Srbije !!!

    • И то је разумљиво, али да ли је разумно да дете учи из шест књига? Знате, много је проблема са којим се ово такмичење бори, да тако кажем. Но, видећемо како ће их решити они који га организују.

  26. Osmakinja рече:

    Jojjj, koliko ovo traje…….!! 😦

  27. Дрезга је плутајућа биљка (!) рече:

    Свима онима који ишчекују одлуку СБД-а:
    ,,Биолози ! Тачно у једанаест часова кренуле су ваше муке са којима се достојанствено носите.ВИ сте они који треба да осветлају наш образ.Иако су организатори у својим мислима били избрисали ваша имена са спискова и пре него што је овај циркус почео Ви сте им пољуљали све што су замислили тиме што сте освојили макар и један једини бод и тиме доказали да можете да се носите са свиме што могу да смисле.И баш због тога СВИ СТЕ ПОБЕДНИЦИ ! Иако не буде било ни окружног ни републичког ВИ сте ипак оно најбоље што имамо и то имајте у мислима.
    ЧАК НИ ОВАЈ НЕМИЛИ ДОГАЂАЈ НЕ СМЕ ДА УНИШТИ ВАШУ ЉУБАВ ПРЕМА НАУЦИ,ЈЕР ВИ ЗНАТЕ ДА ЗНАТЕ И ТО ВАМ НИКО НЕ МОЖЕ ОДУЗЕТИ !“
    СВАКА ЧАСТ СВИМА ОНИМА КОЈИ СУ СЕ ТАКМИЧИЛИ И ЊИХОВИМ НАСТАВНИЦИМА!

  28. osmakinja рече:

    Ucestvovala sam na proslogodisnjem opstinskom takmicenju,kao i na ovogodisnjem. Prosle godine ucestvovala sam i na republickom.
    Mogu samo da pricam o tome koliko truda i vremena treba uloziti u pripreme cak i za opstinsko takmicenje,a kanoki za republicko. Naime,prosle godine je sve bilo sasvim korektno. Ove godine pored svih priprema kada sam dobila test bila sam pomalo zacudjena pitanjima,odnosno njihovom tezinom jer imam iskustva i znam da obicno test nije takav. Nemam nameru da se samo zalim koliko je pretesko bilo jer mislim da smo svi to shvatili. Smatram da je odluka o tome da se dalja takmicenja iz biologije ne odrze gora od ovog testa kojeg sam dobila na opstinskom. Ostvarila sam veoma dobar rezultat, trece mesto. Ponadala sam se spustanju kriterijuma kako bih ja prosla,naravno,ali i dosta druge dece koja su stvarno ucila i stigli bar do nekih 55-60 poena. Ukoliko im je to malo onda bar 70. Ostali sa po 30 i manje,pa toga je uvek bilo u nezavisnosti od testa,a u svakom slucaju i na ovome je moglo nesto da se uradi. Ne zelim da zvucim sebicno,ali poenta je da smo se svi spremali (neki manje,neki vise) ali svi zaista jesmo. Neki od nas mogli su da idu i na druga takmicenja,ali su izabrali biologiju. I sta sad? Ko pita nas ucenike sta mi mislimo i zelimo? Niko,naravno. Hvala vam sto ste nam ubili svaku trunku motivacije i ovime nam pokazali da nas trud i zelja za ucenjem nisu imali nikakvih rezultata. Umesto da nas bodrite da pokazemo svoje znanje vi ovako nesto uradite prvo sa testovima,a sada sa mogucim otkazivanjem dalji takmicenja.

    • Ми нисмо отказали даље такмичење, али не можемо ни да допустимо да идете на такмичење како би вас неко тамо мучио и малтретирао и говорио „видећете ви на републичком“ из већ неких њихових разлога. Ми смо ваши наставници и имамо обавезу да вас заштитимо од таквих ствари. Такмичење да, али које је постављено на коректним, добрим темељима.

  29. „Bdenje“ se nastavlja.. Misim da sajt SBD-a nije imao ovoliku posetu ikada,,
    Na kakav ishod „tipujete“?
    Ja se kladim na prekid ovogodišnjeg takmičenja, ddelu dipoma i izmenu Pravilnika.

    • Миодраг рече:

      Мислим да би најприхватљивије било решење које је предложио Новосадски Актив.

      • A to je?

      • Да се на градско позову сва деца која су освојила просечан број бодова и они до 10% испод тога. Ја, лично, био бих још толерантнији, јер спуштање прага значи да смо прихватили да је тест меродаван. Прага не би требало да буде.

      • Миодраг рече:

        Да се пусте сви који су имали просечан број бодова за тај разред и 10% мање.

      • Sada videh predlog NS podružnice…
        Kako da se računa prosek? Prosek svakog okruga ponaosob? Znači različiti pragovi prolaska što je mnogo razumnije nego oni „fiksni“ iz Pravilnika.
        Uistinu takav predlog bi bio, čini mi se najprihvatljiviji za one koji su organizovali takmičenje i učenike, ali na neki način daje „legitimnost“ ovim i ovakvim testovima i ostavlja utisak da se poniženje prihvata u „korist višeg interesa“.

      • Истина.

      • Њихов предлог звучи разумно.

    • Ништа не смем да прејудицирам, посебно што се моји коментари прате. Немојте заборавити да сам ја, на неки начин, на послу (прековремени рад ових дана поприличан 🙂 ). Једино могу да се надам мудрој одлуци, а она би свакако укључивала поништење тестова и ангажовање другог тима за израду питања. Мислим да свакако опција СБД-а неће бити поништење такмичења.

      • Potpuno razumem… Moj predlog za „kladionicu“ nije bio primeren… Samo sam hteo da se malo našalim u ovoj mučnoj stvari…

      • Не, не, био је сасвим у реду. Можемо мало и да се нашалимо, наравно. А и на крају крајева, још увек није коначно утврђено да је ситуација лоша. Можда се ситуација и поправи. Него, ја не бих смео да ишта прогнозирам, велика браћа и сестре посматрају, морам да будем по стандарду (ево, сад се и ја шалим мало). 🙂

  30. Tanja рече:

    Ima li kraja tom sastanku.Moj petak i ja nestrpljivo čekamo razrešenje.

    • Молим Вас за још стрпљења. Обећавам да ћу брзински све пренети чим објаве.

  31. Ja sam na opstinskom takmicenju ostvarila 84 boda sto je 2. mesto.Mislim da ne bi bilo fer ponistiti takmicenje,jer sam se ja jako trudila ucila sam iz 6 udzbenika.Mislim da bi bilo njajpravednije da dalje ide prvo i drugo mesto,jer test jeste bio tezak ,ali nije bio toliko tezak da se nije moglo nista postici,mislim da treba da prodje onaj ko ima preko 80 poena.Nadam se da ce vam i ovaj moj komentar nesto znaciti.Ja sam 6.razred.A i sramota je da neko ko je imao 60 bodova i pita da ide dalje,treba prvo i drugo mesto da ide dalje(bilo bi pravedno) i fer je prema onima koji su se toliko trudili kao ja,ja imam sve petice,i takmicarskog sam duha,volim biologiju najvise od svih predmeta,i puno bi mi znacilo dalje takmicenje u toku mog skolovanja.

    • Заиста си Вредна Пчелица. 🙂 Свака част, а одлуку тек очекујемо, па ћемо видети шта даље.

    • Divno je da ima tako marljive dece… Veoma poštujem trud… Samo… za sledeći stepen takmičenja nabavi i preostale udžbenike i radne sveske… Ne sumnjam da ćeš postići i veći uspeh…

  32. Миодраг рече:

    Потпуно прихватљиво решење по момвмишљењу.

  33. Jedna od 44 рече:

    Ja sam 8. razred. Od 5. pa do 8. sam bila prva i na opštinskom i na okružnom. Sada sam imala 92 poena. Ja sam jedna od tih 44 kojii su prošli. Svakako nije u redu dati ovakav test na opštinskom. 36 poena su nosile samo vrste biljaka/životinja. Ali nije u redu ni ako ukinu takmičenje ove godine, sav trud dece iz cele Srbije bacio bi se tako u vodu. Ja sam krenula da plačem kad sam videla odluku Aktiva. I ja sam učila iz 6 knjiga, Nije bilo nemoguće naučiti, teško jeste, ali nemoguće nije. Meni je možda i pomoglo to što sam išla i prethodnih godina, ne samo iz biologije. Žao mi je i petaka jer će propustiti priliku da zavole biologiju. A Vama hvala na svakom odgovoru!

    • Према сада објављеној одлуци СБД не мора да буде да пропусте. А што се одговора тиче, ту сам за све вас.

      • Jedna od 44 рече:

        Možda je ovo i najbolje moguće rešenje. Samo ironija je to što su hteli da ima neke sredine, da test ne bude težak, ali da ne bude ni lak, kako su oni rekli. Jer je prošle godine bilo 10 000 učesnika na okružnom, ali sada ima 11 333. Veoma zlatna sredina!

      • Види, пошто си ти једна од 44, ја сам убеђен да ћеш ти показати сјајан успех на сваком такмичењу. И буди поносна на свој успех, јер једино је то и важно, зар не?

  34. Koliko vidim, takmičenje će biti ponvljeno ali u formi okružnog/gradskog sa istim učesnicima sa opštinskog.
    Pravila ostaju ista (Pragovi prolaska), za sada.
    Mislim da se treba boriti protiv fiksnih brojeva bodova za prolazak kao i za nagrade, kako na ovom takmičenju, tako i na ostalim koje ih primenjuju (Srpski, strani jezik itd)
    Tvorci ovih i ovakvih testova će sačekati neko drugo vreme da „pokažu kako će tek biti na državnom“ 😉

    • Искрено, Србија је једна од ретких земаља која уопште допушта да такви људи „показују“ наставницима и деци шта ће бити на државном. Убеђен сам да такве ствари не би могле да се десе у неком боље уређеном друштву. Но, тако је како је.

      • Da… Verujem da je njima još teže jer su sa sobom sve vreme….
        No to i nije neka uteha onima oji se sretnu sa njima…
        A jedini način je voleti i poštovati ono što radiš i one sa kojima radiš a kod njih nedostaje bar jedna od ove dve komponente.

      • Управо.

  35. Nastavnik biologije рече:

    Prema ovome sada, ko ostvaruje pravo da se takmici dalje?

  36. Da li sada učimo do globalnih posledica i njih?

    • Немам ђаке осмог тако да не знам засигурно. Најбоље ће ти рећи наставник. 🙂

  37. Vladislava рече:

    САСТАНАК АКТИВА НАСТАВНИКА БИОЛОГИЈЕ ОПШТИНЕ ШИД
    9. МАРТ 2016. 18,00 ОШ “БРАНКО РАДИЧЕВИЋ“

    Дневни ред: општинско такмичење из биологије
    На састанку Актива наставника биологије Шид, чланови су изнели своја мишљења о тестовима за општинско такмичење из биологије. У потпуности се слажу са изнетим мишљењима колега из осталих општина о тежини и садржају тестова, као и о неправди која је нанета ученицима, њиховим родитељима и наставницима. Након читања записника са састанка Актива наставника биологије Београда, чланови су се изјаснили око 5 питања:
    1. Да ли ћемо прихватити да настављамо са овогодишњим циклусом такмичења ако СБД спусти праг?
    2. Да ли смо за то да сви ученици прођу директно на градско (окружно), али да се зна ко су састављачи питања за тај ниво (додатни проблем: неким ђацима је потребна диплома на којој пише место на општинском такмичењу)?
    3. Да ли се слажемо да се општинско такмичење поништи, да даљих такмичења ове године нема, али да министарство обезбеди одговарајуће дипломе?
    4. Да ли желимо да решење нађу они који су и направили проблем, а да се ми не мешамо?
    5. Да ли смо за то да се писци тестова позову на одговорност?

    Гласање:
    1. За – 0, против – 9, уздржаних – 0
    2. За – 0, против – 9, уздржаних – 0
    3. За – 9, против – 0, уздржаних – 0
    4. За – 0, против – 9, уздржаних – 0
    5. За – 9, против – 0, уздржаних – 0

    На основу резултата гласања, званичан став Актива наставника биологије Шид је у потпуности у сагласности са ставом Актива наставника биологије Београда: да се општинско такмичење поништи, а да даљих такмичења ове године нема. Актив не пристаје на спуштање прага, јер би тиме дао легитимитет оваквим тестовима које нипошто не одобрава!

    Састанак је завршен у 19,00 часова.
    У Шиду,
    9. 3. 2016. године

    • Хвала, колеге. Мало касни извештај, али ћемо га свеједно објавити, односно припојити записнику с београдског актива, јер је сада свако мишљење важно. Хвала још једном.

  38. Boban Živanović рече:

    Pristanak na ovakve besmislene kompromise daje samo legitimitet i otklanjanje greske onima koji su ovu glupost i sramotu napravili.
    Da li iko iz Ministarstva prosvete i UO SBD razmislja o konkretnom pozivanju na odgovornost krivaca za ovaj fijasko i njihovom sankcionisanju? Zar je moguce da za ovo niko nece odgovarati? Za visestruko manje incidente u osnovnim skolama se podize znatno veca prasina i kaznavaju nastavnici.
    Sta tek ocekivati po pitanju buducnosti naseg poziva ako se na fakultetima gde su angazovani profesori sa ovakvim referencama i oni obucavaju buduce nastavnike?
    Krajnje je vreme da konacno shvati da je buducim nastavnicima skola glavno mesto za praksu, koje treba da ima ju znatno vise. Fakulteti koji obraziju buduce nastavnike moraju promeniti kurs i konsultovati struku za koju i obucavaju kadar.
    Dokle god se ovom pitanju ne pristupi ozbiljno, dobijacemo nastavnike neobucene za rad u skolji, metodicari ce biti profesori fakulteta kojima se metodikom dopunjava fond casova, poducavanje buducih nastavnika vrsice profesori kojima je poslednji kontakt sa skolom bio njihovo skolovanje ili eventualno skolovanje njihove dece. Zalosno je kuda idemo, a imali smo jedan od najkvalitetnijih sistema obrazovanja i vrlo kvalitetan kadar na svim nivoima.

    • Да би факултети који образују наставнике квалитетно обављали свој посао, морају озбиљно да промене приступ према наставницима, начине обуке, а можда да направе и радикалније промене. Али то је све на њима и ја као наставник из основне школе не бих им се мешао у посао.

  39. Boban Živanović рече:

    Upravo sada je momenat da im pomognemo da to i oni shvate. Kada se sve ovo bude zataskalo bice kasno i nastavice po starom, a nas obrazovni sistem ce se sve vise i vise urusavati.Mi cemo imati sve vise problema, dok ce oni biti nosioci promena i diktirati nama.

  40. Boban Živanović рече:

    Tako treba i da ostane. Ako mi ne stitimo sebe, oni ce se baviti nama i uvek mi biti ti u kojima je problem.

    • Позната је изрека која каже да ако поштујемо себе, то ће чинити и други. Нема друге. 🙂

Оставите одговор на metodicar Одустани од одговора