Сајт за наставнике биологије


8. јуни 2016. 17:37 Школа „Дринка Павловић“

На почетку је Марина Дрндарски поздравила присутне на последњем, петом састанку и захвалила се представницима Српског биолошког друштва и Биолошког факултета.

Представник СБД

Први нам се обратио Душко Благојевић из СБД, који се свима захвалио на сугестијама, примедбама и критикама, као и сарадњи у другом делу полугодишта. Предлаже да се већ у јуну направи шири тим који би формирао групу за реализацију такмичења за следећу годину. Он је поново предложио Срђана Стаменковића за део тима. Навео је да у последње време постоји много различитих иницијатива у образовању и да се све чешће тражи мишљење стручних друштава. Зато би било добро направити заједнички актив наставника биологије у основним и средњим школама који би онда повећао број представника наставника у СБД.

Предавање

У наставку нам је Предраг Вујовић, професор физиологије на Биолошком факултету, одржао предавање под насловом „Промене у начину на који предајемо: од интерактивне учионице до функционалног знања“. Вујовић је као стипендиста Фулбрајт фондације провео једно време у Остину, Тексас, како би побољшао своја знања из методике наставе. Он је приметио да студенти којима предаје одлично познају градиво, али да не могу да одговоре на врло једноставна питања нпр. „а зашто дишемо?“ па се зато и пријавио на то усавршавање.

Многа од решења која је применио су применљива и у основношколској настави. Нека од њих су организационог типа, нпр.
-сталне промене места седења како би комуницирали са различитим колегама током активности у пару,
-коришћење кликера (малих гаџета са АБЦД тастерима) а код нас се користе и једноставно папири са написаним словима, за решавање једноставних питања током вођене дискусије,
-анонимне индекс картице; пошто се студенти после наше основне и средње школе стиде да јавно одговарају на питања на часу у страху да не лупе нешто глупо, напишу одговоре на картице, које се онда помешају и поделе по одељењу, а неко други чита одговор и онда га дискутује, а пошто није његов не мора да га буде блам.
Друга решења се тичу начина презентације. Вујовић стално тежи да студенти вежбају коришћење графика, концептуалних мапа и одговора на оно што се код нас зове трик питања (питања са више информација него што је потребно). Почиње од најједноставнијих задатака које студенти слабо реше, али током семестра вежбају па постепено умеју самостално да ураде и веома тешке задатке тог типа.
Такође је приказао и начин оцењивања на свом курсу, где студенти раде домаће задатке који укупно доносе једну оцену на курсу (разлика између нпр. 9 и 10), као и три колоквијума; уколико студенти добро ураде колоквијуме могу одмах да упишу оцену и не морају да излазе на усмени испит. Не користе негативне поене и дају делимичне поене на све што је добро урађено.

Активна планета

Затим је Марина позвала Јелену Хаџи Ђорђевић да нам представи свој боравак у Аустрији на међународној конференцији Геонаучне уније.


Тема ове конференције је била „Активна планета“ и говорило се о свемиру, соларном систему, сателитима, кратерима итд. Било је око 16 хиљада учесника из разних земаља а предавачи су били људи из Европске свемирске агенције и НАСА-е. Али нису само предавали него су радили бројне радионице. Једна од занимљивости је била и екскурзија у центар Беча где је др геологије Херберт Шумесбергер организовао гео-туру кроз центар Беча објашњавајући геолошку историју и порекло сваког камена у споменику, згради или плочнику.
Марина је позвала Драгану Миличић да проба да организује слично стручно вођење професора Слободана Кнежевића по Калемегдану за наше наставнике. Иначе нове генерације студената биологије имају геологију као изборни предмет.

Такмичење

На крају се мало разговарало и о такмичењу. Албина Холод је објаснила да је одговор Министарства на писмо да се уради анализа питања на спорном тесту стигао тек кроз 1,5-2 месеца и да је речено да се не баве тиме и упутили су је на факултет, а на поновљено писмо никад није стигао одговор.

Дејан Бошковић је питао где треба тражити информације којих нема на сајту СБД. Срђан Стаменковић је објаснио да су све податке у вези са такмичењем слали на мејлове школа домаћина јер је тако одлучено. Пошто смо се сложили да то баш и није најбоље решење јер особе које читају тај мејл понекад не шаљу информације свима којима треба, Ана Блечић је обећала да ће од сада информације бити и на сајту СБД.

Светлана Конта је поменула и ситуацију где се тек сада шаљу информације о дипломама са такмичења иако је касно за седнице за ђаке генерације.

Састанак је завршен у 19:03.

У Београду, 08.06.2016.

Записничар
Жељко Станимировић

Фотограф – Методичар

Advertisements

Оставите одговор

Попуните детаље испод или притисните на иконицу да бисте се пријавили:

WordPress.com лого

Коментаришет користећи свој WordPress.com налог. Одјавите се / Промени )

Слика на Твитеру

Коментаришет користећи свој Twitter налог. Одјавите се / Промени )

Фејсбукова фотографија

Коментаришет користећи свој Facebook налог. Одјавите се / Промени )

Google+ photo

Коментаришет користећи свој Google+ налог. Одјавите се / Промени )

Повезивање са %s

Облак ознака

%d bloggers like this: